Kategorie Bloga

Blog - Ostatnie wpisy

Ostatnie komentarze

Brak komentarzy

Polecane

Cystone

Cystone to ziołowy preparatem, utrzymujący nerki i drogi moczowe w stanie optymalnej sprawnosci.

Triphala

Triphala to ziołowy produkt  składający się z trzech owoców indyjskiego agrestu (amli).

Liv 52

Liv 52 to unikalna kompozycja ziołowa, doskonale oczyszczająca organizm z toksyn, regenerująca komórki wątroby.

Bóle mięśni i stawów

Boli strzyka i wykręca. Czasem bywa tak, że poruszanie staje się trudnością a nasze stawy piłuje coraz większy ból. Bóle stawów i mięśni częściej wprawdzie dopadają osoby starsze, ale i młodsi nie są od nich całkowicie wolni.

Jak to z bólami bywa

Bóle mięśni i stawów to jedne z najczęściej występujących dolegliwości. Ocenia się, że w Polsce na bóle reumatyczne uskarża się ponad 18 milionów osób, co stanowi około 61,1 procent populacji. Są to bóle zlokalizowany w obrębie stawów, wynikające z patologii samego stawu, otaczających go struktur (takich jak więzadła, ścięgna czy kaletki maziowe), a czasami z innych przyczyn, niezwiązanych bezpośrednio ze stawem. Najczęstszymi przyczynami bólu mięśni i stawów są przeciążenia, nadmierne rozciąganie i urazy. Jednak często bywa tak, że pacjenci zgłaszają się do lekarza z bólem przewlekłym, którego przyczyną mogą być schorzenia nie tylko samych mięśni, lecz także układu nerwowego, infekcje i choroby ogólnoustrojowe.

Bóle stawów można podzielić na niezapalne czyli takie które są wywołane np. uszkodzeniem mechanicznym i zapalne - związane ze stanem zapalnym w tkankach stawu i okołostawowych. Zaś u osób starszych często przyczyną bólu jest choroba zwyrodnieniowa.

Jak sobie z tym radzić

Okazuje się, że dobrym początkiem będzie zmniejszenie stresu a także zwiększenie aktywności fizycznej. Wyjdźmy więc na dwór pobiegać lub na rower. Znacznie bezpieczniejszy będzie oczywiście basen. Kontakt z wodą rozluźni nasze mięśnie a także zapewni im niezbędną regeneracje. Zdecydowanie za to nie służy naszym stawom nadwaga. W razie wagowych perturbacji warto skontaktować się z dietetykiem. Twardy materac, czy buty na niskim obcasie też ułatwią nam dbanie o zdrowe stawy. Uwaga też podczas podnoszenia lub prac w ogródku. Zamiast nachylania się wybierzmy przyklęknięcie. Poza tym słuchajmy swojego ciała. Jeśli odczuwasz ból podczas wysiłku, zatrzymaj się lub zwolnij. Jeśli pracujesz zbyt długo i zaczynają się bóle związane z pracą, stojącą bądź przy komputerze postaraj się dać odpocząć ciału. Można się też oczywiście wesprzeć maściami i kremami. Ale jeśli ból trwa zbyt długo najlepiej i najbezpieczniej skonsultować się z lekarzem.

Post by Himalaya Admin

Thu, March 17 2016

0 Komentarz

Pozostaw swój komentarz

Reload

Dodaj